Oldal kiválasztása

Hogyan legyen több Facebook rajongód? Hogyan adj el Facebookon? Gondoltál már ezekre a kérdésekre? Gordon Ramsay segít!

Előszó

Ma olvastam Héjj Szilárd barátom új cikkét, amiben egy közös ismerősünket említi, Pécsi Ferencet. Ha elolvasod a cikkét van benne egy siker recept arra vonatkozóan, hogy hogyan keress pénzt az Instagrammal. Ezen belül van egy “pongyolán” fordított hat lépéses siker recept. És ami eszembe jutott, hogy az internet gyakorlatilag teli van csupa hasonló, figyelem hajhász ún. listicle típusú bejegyzésekkel. Ilyet Facebookra is tudunk írni, hiszen épp olyan könnyű a cikket megírni és a siker receptet “életre kelteni”, mint Gordon Ramsay bármelyik ételét megfőzni. Lássuk mi kell hozzá.

Hozzávalók:

  • 1dkg internet
  • 2kg asztali számítógép (haladóknak táblagép)
  • 1db Facebook regisztráció
  • 1db elkészített, de még nyersen álló rajongói oldal
  • 1db dombornyomott bankkártya
  • 1 nagy kanál hirdetési büdzsé (tapasztaltaknak merőkanál)
  • 12 óra a napi 24-ből
  • végtelen mennyiségű tartalom előre behűtve (lehetőleg vicces, mert a rajongók nem szeretnek sírni)
  • saját fűszerek tetszőleges mennyiségben

Elkészítés

Fogod az internetet és felhasználod az asztali számítógéped segítségével (vagy táblagéppel) gyorsan, pörgősen, mivel minden kezdő vállalkozó tudja hogyan kell azokat használni. Felmész a Facebookra és könnyedén regisztrálsz egy céges fiókot – de csak fél kézzel – mert a másik kezeddel már készíted a bankkártyát. Várod a visszaigazoló e-mailt, addig kavargatod a regisztrációt nehogy leüljön. Amíg még meleg előkészíted a rajongói oldalt – létrehozod, elnevezed – és már a másik kezeddel adod is meg a bankkártya számod, hogy hirdetni tudj. Előveszed a tetszőleges mennyiségű vicces tartalmat, kockákra vágod és vegyesen időzíted. Amint a tartalmak sorra kerülhetnek – tetszés szerint – veszel egy fél kanál hirdetési büdzsét és meghirdeted a tartalmad. Egy kicsit hagyod érni a tartalmat, megkóstolod az ízét (vagy a rajongók) és ha jó lett hozzáadhatod a következő fél kanál hirdetési büdzsét. Ahogy fő az étel saját fűszereid, tippeid, trükkjeid hozzáadhatod ízlés szerint. Ha elkészült, előkészíted a maradék hat órádat és a folyamatot tetszőleges mennyiségben és időközönként ismétled a hozzávalók pótlásával.

És Gordon Ramsay?

Nos amikor olyan című cikkeket olvasok az interneten, hogy “6 lépés a sikeres Facebook oldalhoz” vagy “7 lépésben a 1Millió Twitter követő”, akkor eszembe jut egy F betűs szó. Ugyanis úgy érzem magam, mint amikor Gordont nézem a tv-ben. Láttad már főzni? Úgy kezdi, hogy előveszi mindazt az ételt ami kell az ételhez. Lazac, rizsecet, wasabi, azték fűszerkeverék, stb. Minden rendes magyar háztartás elengedhetetlen kellékei ezek nem? 🙂

Egyrészt nem hogy nincs otthon a többsége, de Budapesten nem lehet kapni a fűszereket. Mint a cikkekben a hirdetési büdzsé, a végtelen tartalom és a haladó szintű tapasztalat kezdőknél. Utána Gordon azzal folytatja, hogy gyorsan akkor hozzáadom ezt meg azt, megpirítom, összedobom, felvágom, megrázom és kész is! Nem figyeltél? Pedig már kész 15 perc alatt! Mint a cikkekben a leírás, legalább olyan pontos.

Nyiss egy Facebook oldalt, posztolj rendkívüli tartalmat, hirdess rá nagyon precízen, de nehogy 20Ft-nál több legyen egy rajongó beszerzési ára, mert akkor már nem jó. És kész is egy hónap múlva már 10.000 rajongód van.

Szilárd elemzésén kívül a legtöbb – mert azért van használható is – listicle használhatatlan. Mert nem a “hogyan kell csinálni”, hanem a “mit kell csinálni” kérdésre adnak választ. Jó étvágyat!